torstai 31. tammikuuta 2013

MINULLA ON KAIKKI

Kun tässä asioita äplistelen, huomaan, että minulla on kaikki, mitä tarvitsen. Minulla on vaimo, tytär ja muutama ystävä. Minulla on asunto, mökki ja auto. Minulla on PC, läppäri, tv, puhelin ja muutama kelvollinen kamera. Minulla on vaatteita, ruokaa ja lämpöä. Minulla on kävelysauvat, lumikengät ja kohtalainen terveys. Mielessäni vallitsee enimmän aikaa rauha ja tyyneys, joskus synkkyys ja vitutus. Niin kai sen pitääkin olla. Ja ennen kaikkea minulla on aikaa tehdä, tietyissä rajoissa, mitä haluan.
Minulla ei ole lomaosaketta Lapissa eikä Espanjassa. Minulla ei ole lumikelkkaa eikä mönkijää. Minulla ei ole osakesalkkua eikä paljon rahaa. Minulla ei ole solariumia eikä turkkilaista saunaa. Minulle ei ole tehty rasvaimua eikä hampaiden valkaisua. Minulla ei ole kuntosalijäsenyyttä eikä (enää) Pelicansin kausikorttia. Minulla ei ole golfbagiä eikä -osaketta. Minulla ei ole  maksu-tv:tä eikä kotiteatteria. Minulla ei ole munankeitintä eikä hopeaista samppanjavispilää.  Enkä edellämainittuja kaipaakaan.
Asioita realisesti arvioituna kuulun varmaankin hyväosaisiin, suunnilleen pallomme asujaimiston neljännekseen. Kuten ne harvat, jotka tämän lukevat. Siis olkaa iloisia, muistakaa (edes pienellä panoksella) niitä, joiden asiat ovat huonosti, tai vielä huonommin.

Mielenrauhaa



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti