torstai 21. toukokuuta 2015

IMPERTINENTTI PERTTI

MINULTA KYSYTÄÄN:
Uhkaako Venäjä Suomea?

MINÄ VASTAAN: 
Ei sotilaallisesti, ei kiekollisesti, eikä taloudellisesti.
Mutta uhka löytyy siitä, että Putinin kyseenalaiset toimet ja arvaamaton käytös tuntuvat ajavan ihmisiä "ryssävihan" valtaan, sodalla spekuloivaksi  ja mielipiteitä rauhanvastaiseksi muokkaavaksi joukoksi. 
Se on uhka Suomelle se.

MINULTA KYSYTÄÄN:
Onko meillä hallitus ensi viikon loppuun mennessä?

MINÄ VASTAAN:
Meillä on ensi viikon loppuun mennessä hallitus. Onko se uusi vai kutsutaanko sitä nimellä "toimitusministeriö", sitä minulta ei kysytty.

MINULTA KYSYTÄÄN:
Joko Iiris istuu lattialla ilman tukea?

MINÄ VASTAAN:
Jo. Ja laitan vastaukseni tueksi Annan joku päivä sitten lähettämän kuvan.


MINULTA KYSYTÄÄN:
Onko oikein, että Komarovin Leksan ulos ajaneen ruotsalaistuomarin lapset ovat joutuneet kärsimään isänsä toiminnasta?

MINÄ VASTAAN:
Ei. Vaikka joku saatta olla sitä mieltä, että isien pahat teot kostetaan lapsille aina kolmanteen ja neljänteen polveen .

MINULTA KYSYTÄÄN:
Millaista säätä on Hollolassa tänään?

MINÄ VASTAAN:
Sataa tihuuttelee, hieman vajaat kymmenen astetta lämmintä. 
Näin en vastaa siksi, että olisin sääprofeetta, enkä siksi, että olisin sääennusteita katsellut, vaan siksi, että näen tältä paikalta millä juuri kirjoitan ulos ikkunasta, kuten näen myös ikkunan puitteeseen naplikoidun lämpömittarin.

MINULTA KYSYTÄÄN:
Miksi sinulla on rauhanmerkki takin rintapielessä?

MINÄ VASTAAN:
Siksi, että rauha on minusta tärkeä, kannatettava ja toivottava asia. Minä uskon rauhaan.

MINULTA JATKOKYSYTÄÄN:
Mutta oletko naiivi? Etkö ymmärrä, ettei se ole konkretiaa?

MINÄ JATKOVASTAAN:
Jokinlaiseen jumalaan uskoo valtaosa ihmiskunnasta. Onko se konkretiaa. Minusta on paljon konkreettisempaa uskoa rauhaan, koska sellaisen tiedetään olevan olemassa.

MINULTA KYSYTÄÄN:
Mitä alla oleva kuva esittää?


MINÄ VASTAAN:
Kolmen ässän viuhka. 

MINULTA JATKOKYSYTÄÄN:
Onko se realistinen?

MINÄ JATKOVASTAAN:
Sen toteutumiseen tarvitaan hyvää viuhkaa.

MINULTA KYSYTÄÄN:
Oletko oikeasti impertinentti?

MINÄ VASTAAN:
En oikeastaan, no joskus. Mutta introvertti kyllä.

MINULTA KYSYTÄÄN:
Etkö sinä kahjo hoksaa lopettaa tuota naputtelua?

MINÄ VASTAAN:
Hoksaan.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti