perjantai 12. huhtikuuta 2013

KATKERUUTTA ILMASSA

Olen katkera. Olen katkera monille asioille, mutta päällimmäisenä tunkee esiin katkeruus valtioneuvoston tulevaisuusselotekopäätöstä kohtaan. Olen myös katkera itselleni. En nimittäin  ollut hereillä, kun valtioneuvoston kanslia kysyi eri instansseilta kiinnostusta osallistua tulevaisuusselonteon laadintaan. No, 35 vastasi, minä en. Mutta mitäpä siitä; työ tilattiin ilman kilpailutusta Pekka Himaselta. Katkeruuteni tietysti johtuu siitä, että olisin saman työn tehnyt kevyesti 650 000 eurolla. Ja olen sellainen visionääri, jotta olisi siinä ollut herroilla ihmettelemistä tulevaisuutensa kanssa! Menipä hyvät rahat hukkaan, täytyy ensi kerralla olla tarkemmin mukana hetkessä. Siis minä, joka ei edes tiedä missä tallissa Valtteri Bottas ajaa, voisin kevyesti ennakoida elämää aioneita eteenpäin.
Vladimir pääsi Suomessa top teniin, kyllä maikkari asiaa hehkutteli. Mistä lie onkinut salaisen listan tietoja. Usko virkavaltaan kyllä vahvistui: listoille voi päätyä kuka tahansa ja tieto siitä voi valua kenelle tahansa. Tiijä vaikka luetteloista löytys Ban Ki-moon tai Ahtisaaren Mara, Ja onko siellä myös tavallisia tallaajia, kuten Per Saukko tai Roman Tikko, normaaleja persharmeja jostain hikikainalosta.
Siinäpä turhaa löpinää täällä haavaa. Toivotan kaikille hyvää viikonloppua, edellyttäen, että talletatte pankkitililleni sopivan summa euroja.


Kevät koittaa!



  

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti